torsdag 14. mai 2009

you better run, you better run, for you have a heart

Den alternative tittelen på dette innlegget er : DASS.

Headeren er forandra, for de få som leser og for min egen del. Go care. (Ja jeg har tegna da)

Jeg har rydda i cd-hylla mi, som bokstavlig talt er en hylle. Den er nå utvidet til å omfatte deler av hylla under, som også er litt fullere nå, av bøker. Jeg har et langsiktig prosjekt som dreier seg om å fjerne alle overflødige gjenstander fra rommet mitt. Det er vanskelig. Moder kan gå god for at jeg blir enormt knyttet til alle små ting, små pyntedukker og you name it, jeg greier aldri å kaste dem ut. Samtidig virker det som om rommet stadig blir fornyet, at noen ting taes ut og andre ting flytter inn. Og likevel, den ene gangen i året jeg tar med meg en søppelpose for å kaste mest mulig ut blir posen full. Ett rom kan da ikke inneholde så mye, tenker jeg. Go care, tenker du.

Jeg kom ikke opp i skriftlig. Alternativene mine var spansk og engelsk. Engelsk ville vært levelig fordi jeg har greid meg godt i det faget de siste hundre årene, bortsett fra på siste tentamen (se forrige innlegg). Spansk ville vært levelig fordi det er skriftlig og da har jeg rett til ordbok. Uten ordbok er helt utenkelig. Men jeg har bare hatt spansk i ni-ti måneder, som programfag, og alle ting virker uoverkommelige når det kommer til spansk. Derfor vil en eventuell muntlig spansk være det samme som døden. Det er muntlig eksamen i juni. Hjelp.
(Men litt spansk funker: viva la revolucion! ja det er til piercingen jeg vil ha)

Piercing er litt av en risk. For foreldre. Men folk med piercing i slimhinner kan ikke gi blod, og den er litt kjip, synes jeg. Å være blodgiver har jeg alltid alltid ønsket meg og nå, nei. But but but: har jeg først bestemt meg og meddelt halve verden mine intensjoner skal jeg satan meg gjøre det.


(Scene fra Miroir Noir, the Arcade Fire-film, bilde over og film under).
(Saken med miroir noir er at arcade fire ba fansen om å ringe et telefonnummer og snakke til bandet. dette er kanskje den søteste meldingen. åh jeg håper jenta møtte win.)

2 kommentarer:

  1. Du kommer også til å bli lettere syk av å ha piercing. Bare så det er nevnt.

    Hilsen friske Julie

    SvarSlett
  2. Og som du ser, så fant jeg altså frem selv om du endret linken ;)

    Hilsen smarte Julie

    SvarSlett