lørdag 14. februar 2009

read me your favourite line

Jeg elsker å lese, når jeg først gjør det. Jeg elsker å lese gode bøker, de dårlige fortrenger jeg. Jeg elsker å legge fra meg en bok og si til meg selv at 'mmm enda en god historie lagret i hjernen min'.
Jeg elsker tegneserieromaner, such as "Tepper", eller "Blankets", "300" og "Husfred". Jeg elsker magisk-realistiske-romaner. Jeg elsker fantasy. Jeg elsker pretensiøse romaner. Jeg elsker novellesamlinger. Mmm.

Just nu leser jeg, det vil si at jeg har lest mellom tjue og hundre sider av boka og at det går litt trått å komme videre fordi jeg hele tida starter på en ny, disse bøkene(høhø) :
  • Sangen om den røde rubin. > Fordi hovedpersonene heter Ask og Embla og jeg derfor er forutbestemt til å lese OG like boka.
  • The hitchhiker's guide to the galaxy. > Fordi jeg må lese den og det er obligatorisk lesning om man kjenner de jeg kjenner og jeg har sykt lyst til å se filmen. Mmm dørene.
  • New moon. > Fordi...nei, si det? Jeg så Twilight i dag, og jeg fikk littt lyst til å finne ut hvordan det går videre. Om Twilight: jeg ble imponert over musikken, den passet dønn bra inn i alle scenene. Dermed kan jeg til en viss grad tilgi filmmakerne for å ha tatt "Flightless bird, American mouth" fra meg.
  • Le petit prince. >Fordi den er søt og jeg vil lese litt fransk og se om jeg forstår det. Det går litt treigt og jeg kan lese et avsnitt i fem minutter før jeg forstår det.
  • Husfred. >Fordi søs sa at den var skikkelig bra og det er den.
  • YOUR MIND UHU. "Money sex money sex cat."

Zrr bzbb fred ut.

1 kommentar: